17 september 2015

Undercore

Wat is Undercore?

Undercore is mijn vervolg op de zgn. Coretraining. Bij Coretraining gaat het over oefeningen die de romp (rug, buik en bekken) stabieler en sterker maken. Maar voor elke atleet zijn sterke voeten, enkels en kuiten minstens net zo belangrijk. Zonder een goede fundering geen degelijk gebouw. Het gedoseerd trainen op blote voeten met bijhorende hink en stapoefeningen levert al heel snel resultaat op. Ik heb gemerkt dat in relatief korte tijd er een aanzienlijke verbetering optreedt van het loopvermogen doordat er simpelweg makkelijker hard gelopen wordt omdat de voeten enkels en kuiten sterker worden. Het lopen minder energie kost en de afzet verbeterd wordt. Maar ik merk het ook bij mijn MMA vechters en kickboksers. Het trappen met sterkere voeten enkels en kuiten heeft een veel grotere impact op de tegenstander. Doseren is wel enorm belangrijk als je vanuit het niets zonder schoenen oefeningen gaat doen is dit vragen om problemen. Dus langzaam opvoeren en goed monitoren. Hier zijn geen algemene regels voor omdat ieder lichaam anders reageert. Het onderstaande filmpje is een goed voorbeeld.

Indien men deze oefening zou doen met schoenen aan zou er heel veel energie verdwijnen in het schoeisel en nu zie je hoe de enkel en zijn omgeving constant aan het werk is.

Hier onder volgen nog een paar filmpjes over training van de Undercore!

View this post on Instagram

The old man doing some cardio.

A post shared by Roy Hagenaars (@2benig_royhagenaars) on

Indien u meer wil weten over Undercoretraining neem gerust contact met mij op via info@2benig.nl.